個人情報保護の基本方針(Privacy policy) For English

個人情報保護理念

株式会社リクエスト(以下、「当社」)は、個人情報取扱事業者として個人情報保護の重要性を認識し、お客様からお預かりした個人情報の適正な取扱い及び管理を行うことが社会的責務であると深く認識しております。また、お客様への安心・信頼感を提供するために以下の方針を定め、全社員等に周知徹底を図り、個人情報保護に努めます。

個人情報保護方針

当社は、個人情報の取得・利用に際して、利用目的を明確にし、ご本人の同意を得た上で、利用目的達成の範囲で適法かつ公正な手段によって取得・利用を行います。また、利用目的の範囲を超えた個人情報の取扱いを行わないために必要な対策を講じます。
当社が保有している個人情報は、ご本人の同意を得ずに目的外利用、第三者への提供・開示は行いません。
「個人情報の保護に関する法律」、及びその他の関連法令等を特定し、それらを遵守します。
業務の特性、及び取り扱う個人情報の特性、ならびにその量などを考慮し、適正な個人情報の取扱いを行うよう努力します。
取り扱う個人データの漏洩、滅失又は毀損の防止、その他個人データの安全管理のために必要かつ適切な情報セキュリティ対策を講じます。
個人情報保護のための内部管理体制(コンプライアンスプログラム)の継続的な改善を行います。
ご提出頂いた個人情報に関する苦情、相談、及びその他のお問い合わせに、適切かつ迅速に対応いたします。

改定:2021年4月1日
制定:2017年4月1日
株式会社リクエスト
代表取締役 高橋 良次郎

個人情報の利用目的について

当社は、お預かりした個人情報については、契約内容および受託した当サイトにおけるチケット購入者の情報の保管・管理を遂行するためのみ利用いたします。
また、ご依頼いただいた業務を遂行するため、お預かりした個人情報を業務委託先に預託する場合があります。

個人情報に関する公表事項

1
個人情報取扱事業者の名称
株式会社リクエスト
2
個人情報の保護管理者
株式会社リクエスト
役職名:代表取締役 高橋 良次郎
連絡先:下記「9. 個人情報の取扱いに関する苦情及び問合せの受付窓口」をご覧下さい。
3
個人情報の利用目的
チケット販売・提供並びに、クレジットカードや振込等による代金決済を行う場合に、クレジットカード等の有効性や振込等を確認するために金融機関等との間で個人情報等を交換することを目的として、金融機関等に個人情報を提供、 また、代金決済に関連し、クレジットカード等の不正利用検知のために金融機関等又は調査会社に個人情報を提供の為に利用致します。
4
個人情報の第三者提供について
当社は、取得した個人情報を適切に管理し、あらかじめ本人の同意を得ることなく第三者に提供することはありません。ただし、次の場合は除きます。
  • 法令に基づく場合
  • 人の生命、身体または財産の保護のために必要がある場合であって、本人の同意を得ることが困難であるとき。
  • 公衆衛生の向上または児童の健全な育成の推進のために特に必要がある場合であって、本人の同意を得ることが困難である場合。
  • 国の機関もしくは地方公共団体またはその委託を受けた者が法令の定める事務を遂行することに対して協力する必要がある場合であって、本人の同意を得ることにより当該事務の遂行に支障を及ぼすおそれがあるとき。
  • 個人情報取扱事業者が学術研究機関等である場合であって、個人データの提供が学術研究の成果の公表又は教授のためやむを得ないとき(個人の権利利益を不当に侵害するおそれがある場合を除く。)
  • 個人情報取扱事業者が学術研究機関等である場合であって、個人データを学術研究目的で提供する必要があるとき(個人データを提供する目的の一部が学術研究目的である場合を含み、個人の権利利益を不当に侵害するおそれがある場合を除く。)(個人情報取扱事業者と第三者が共同して学術研究を行う場合に限る。)
  • 第三者が学術研究機関等である場合であって、第三者が個人データを学術研究目的で取り扱う必要があるとき(個人データを提供する目的の一部が学術研究目的である場合を含み、個人の権利利益を不当に侵害するおそれがある場合を除く。)
  • また、個人関連情報に関しては、第三者提供先にて個人データとして利用することが想定されないときを除いて 、あらかじめ本人の同意を得ることなく、第三者へ提供することはありません。
5
分析ツール等による個人関連情報の収集
サービスの品質向上やマーケティングなどのために、本人が容易に認識できない方法を用いて、情報を取得する場合があります。

[アクセスデータ収集と分析について]
 当社のコーポレートサイトおよびサービスサイトでは、サービスの向上や品質改善、マーケティング分析といった目的で、ウェブサイトの訪問履歴等を収集し、分析しています。データの収集には、Cookie技術等を利用しております。なお、これらの情報には、御名前や住所など、個人が特定される情報は含まれていません。

[アクセス解析ツール「Google アナリティクス」について]
当社のコーポレートサイトおよびサービスサイトでは、サービスの向上や品質改善、マーケティング分析といった目的でアクセス解析ツール「Googleアナリティクス」を利用し、ウェブサイトの訪問履歴等を収集し、分析しています。
データの収集には、Cookie技術等を利用しております。なお、これらの情報には、御名前や住所など、個人が特定される情報は含まれていません。また、Cookie技術等の利用を無効にすることで収集を拒否することができます。
また、当社はGoogle社のサービスに基づき、当社のウェブサイト訪問者の個人関連情報を知ることが可能となります。
『Googleプライバシーポリシー』:https://policies.google.com/privacy?hl=ja&fg=1
『Googleアナリティクスサービス利用規約』:https://marketingplatform.google.com/about/analytics/terms/jp/
『Googleアナリティクスによる情報収集を拒否する場合の手続きについて』:https://tools.google.com/dlpage/gaoptout?hl=ja
6
保有個人データの開示、訂正、削除など
(1)当社は、保有する個人データの本人又はその代理人からの保有する個人データの「利用目的の通知、開示、内容の訂正、追加又は削除、利用の停止、消去、第三者への提供の停止及び第三者提供記録の開示」(以下総称して「開示等の求め」といいます)に対応させて頂いております。
希望される場合には、以下に記載された「9. 個人情報の取扱いに関する苦情及び問合せの受付窓口」までお問い合わせください。

(2)非開示事由について
「開示等の求め」に伴い当社が取得した「個人情報」は、「開示等の求め」に必要な範囲のみで取り扱うものとします。ご提出頂いた書類は、「開示等の求め」に対する回答とともに返却致します。
1
申請書に記載されている住所、本人確認のための書類に記載されている住所、当社に登録されている住所が一致しないときなど本人確認ができない場合
2
代理人による申請に際して、代理権が確認できない場合
3
所定の申請書類に不備があった場合
4
開示の求め対象が開示対象個人に該当しない場合
5
本人または第三者の生命、身体、財産その他の権利利益を害するおそれがある場合
6
当社の業務の適正な実施に著しい支障を及ぼすおそれがある場合
7
他の法令に違反することとなる場合
7
個人情報保護に関わる安全管理措置

【組織体制の整備】
個人情報を保護するために必要な役割・責任・権限を明確にし、個人情報を保護するための組織を設けています。
個人情報を保護するために個人情報保護管理者、個人情報保護監査責任者を組織内部より選任しています。
個人情報に関わる、漏えい、滅失、き損等の緊急事態・事件・事故が発生した際の連絡体制を整え、遅滞なく対応をいたします。
個人情報を取り扱う委託先において、適切な個人情報を保護・取り扱いが行われるよう監督をいたします。
取得、利用、提供、廃棄・消去といった個人情報を取り扱う各業務プロセスに応じて、取扱方法や罰則について規程を策定し、定期的な見直しを実施しています。
個人情報の関わる法規制を確認し、その影響を評価・確認し、必要な体制・仕組みの見直しを行っています。
【定期点検・監査】
個人情報保護に関する適合性及び有効性を確認するため、定期的に自己点検、内部監査、必要に応じて外部機関による監査を実施しています。
【教育・認識】
個人情報の取り扱いに関わる全ての従業者に対して、機密保持に関する誓約書を取得しています。
個人情報の取り扱いに関わる全ての従業者に対して、定期的な教育を実施しています。
【漏えい、滅失、き損等への対応】
漏洩、滅失、き損等から個人情報を保護するための管理策を設けています。
不正アクセス等から個人情報を保護するための管理策を設けています。
個人情報を保護するために、人的・物理的・システム的な管理策を設けています。
【外的環境の把握】
個人データを保管している各国における個人情報の保護に関する制度を把握した上で安全管理措置を実施しています。
8
認定個人情報保護団体について

一般財団法人 日本情報経済社会推進協会
 認定個人情報保護団体事務局
 TEL:03-5860-7565
 フリーダイヤル:0120-700-779
9
個人情報の取扱いに関する苦情及び問合せの受付窓口

担当:代表取締役 高橋 良次郎
電話:03-5843-3750
FAX:03-5843-3752
Mail:contactrq@rq-inc.com
(受付時間10:00~17:00/土日祝日は除く)

ご依頼・お問合わせはこちら

お問い合わせ
株式会社リクエスト
〒170-0013
東京都豊島区東池袋4-5-2
ライズアリーナビル14F
TEL:03-5843-3750 FAX:03-5843-3752

Privacy policy For Japanese

Philosophy on Personal Information Protection

Request Co., Ltd. (hereinafter "the Company"), as a business operator handling personal information, recognizes the importance of its protection. We are deeply aware of our social responsibility to appropriately handle and manage the personal information entrusted to us by our customers. To provide our customers with a sense of security and trust, we have established the following policy, and we will ensure it is thoroughly communicated to all our employees and personnel as we strive to protect personal information.

Personal Information Protection Policy

When collecting and using personal information, the Company will clarify the purpose of use, obtain the consent of the individual concerned, and will collect and use such information by lawful and fair means only within the scope necessary to achieve said purpose. Furthermore, we will take the necessary measures to prevent the handling of personal information beyond the scope of the purpose of use.

Personal information held by the Company will not be used for any purpose other than the intended one, nor will it be provided or disclosed to a third party, without the consent of the individual concerned.

We will identify and comply with the "Act on the Protection of Personal Information" and other related laws and regulations.

We will endeavor to handle personal information appropriately, taking into consideration the nature of our business, the characteristics of the personal information we handle, and its volume.

We will implement necessary and appropriate information security measures to prevent the leakage, loss, or damage of personal data we handle, and to otherwise ensure its secure management.

We will continuously improve our internal management system (compliance program) for the protection of personal information.

We will respond appropriately and promptly to any complaints, consultations, or other inquiries regarding the personal information you have provided.

Revised: April 1, 2021
Established: April 1, 2017
Request Inc.
Ryojiro Takahashi
Representative Director

Regarding the Purpose of Use of Personal Information

The Company will use the personal information entrusted to us solely for the purpose of fulfilling our contractual obligations and for the storage and management of ticket purchaser information on the website we are contracted to operate.

Furthermore, in order to carry out the requested business operations, we may entrust the personal information we have received to third-party contractors.

Public Disclosures Regarding Personal Information

1
Name of the Business Operator Handling Personal Information
Request Inc.
2
Personal Information Protection Manager
Title: Representative Director, Ryojiro Takahashi
Contact: Please see "9. Contact Point for Complaints and Inquiries Regarding the Handling of Personal Information" below.
3
Purpose of Use of Personal Information
For the sale and provision of tickets and in cases of payment settlement by credit card, bank transfer, etc., we will use personal information to provide it to financial institutions, etc., for the purpose of exchanging such information to confirm the validity of credit cards or the status of transfers. Additionally, in connection with payment settlement, we will use personal information to provide it to financial institutions, etc., or investigation companies for the purpose of detecting fraudulent use of credit cards.
4
Regarding Provision of Personal Information to Third Parties
The Company will appropriately manage the personal information it has acquired and will not provide it to a third party without the prior consent of the individual concerned. However, the following cases are exceptions:
  • When based on laws and regulations.
  • When it is necessary for the protection of a person's life, body, or property, and it is difficult to obtain the consent of the individual.
  • When it is particularly necessary for the improvement of public health or the promotion of the sound upbringing of children, and it is difficult to obtain the consent of the individual.
  • When it is necessary to cooperate with a state organ, a local public entity, or a person entrusted by them in executing the affairs prescribed by laws and regulations, and obtaining the consent of the individual is likely to impede the execution of the said affairs.
  • When the business operator handling personal information is an academic research institution, etc., and the provision of personal data is unavoidable for the publication of academic research results or for teaching purposes (excluding cases where there is a risk of unjustly infringing on the rights and interests of individuals).
  • When the business operator handling personal information is an academic research institution, etc., and it is necessary to provide personal data for academic research purposes (including cases where part of the purpose of providing personal data is for academic research, and excluding cases where there is a risk of unjustly infringing on the rights and interests of individuals) (limited to cases where the business operator and the third party jointly conduct academic research).
  • When the third party is an academic research institution, etc., and the third party needs to handle personal data for academic research purposes (including cases where part of the purpose of handling personal data is for academic research, and excluding cases where there is a risk of unjustly infringing on the rights and interests of individuals).

Furthermore, regarding personally-referable information, we will not provide it to a third party without obtaining the prior consent of the individual, except in cases where it is not anticipated that the information will be used as personal data by the third-party recipient.

5
Collection of Personally-Referable Information by Analysis Tools, etc.
For purposes such as quality improvement of our services and marketing, we may acquire information using methods that are not easily recognizable by the individual.

[About Collection and Analysis of Access Data]
On our corporate and service websites, we collect and analyze website visit history for purposes such as service improvement, quality enhancement, and marketing analysis. We use technologies such as Cookies for data collection. Please note that this information does not include personally identifiable information such as your name or address.

[About the Access Analysis Tool "Google Analytics"]
On our corporate and service websites, we use the access analysis tool "Google Analytics" to collect and analyze website visit history for purposes such as service improvement, quality enhancement, and marketing analysis. We use technologies such as Cookies for data collection. Please note that this information does not include personally identifiable information such as your name or address. You can refuse the collection of this information by disabling Cookie technology. Furthermore, based on Google's services, it is possible for us to know the personally-referable information of visitors to our website.
"Google Privacy Policy": https://policies.google.com/privacy?hl=ja&fg=1
"Google Analytics Terms of Service": https://marketingplatform.google.com/about/analytics/terms/jp/
"Procedure to opt-out of information collection by Google Analytics": https://tools.google.com/dlpage/gaoptout?hl=ja
6
Disclosure, Correction, Deletion, etc., of Retained Personal Data
(1)The Company responds to requests from the individual or their agent regarding retained personal data for "notification of the purpose of use; disclosure; correction, addition, or deletion of content; suspension of use; erasure; suspension of provision to third parties; and disclosure of third-party provision records" (hereinafter collectively referred to as "requests for disclosure, etc."). If you wish to make a request, please contact us at "9. Contact Point for Complaints and Inquiries Regarding the Handling of Personal Information" listed below.

(2)Regarding Reasons for Non-Disclosure
"Personal Information" acquired by the Company in connection with a "request for disclosure, etc." shall be handled only to the extent necessary for the "request for disclosure, etc." The documents you submit will be returned along with the response to your "request for disclosure, etc."
1
Cases where we cannot verify the identity of the individual, such as when the address on the application form, the address on the identity verification documents, and the address registered with our company do not match.
2
Cases where the authority of representation cannot be confirmed when an application is made by an agent.
3
Cases where the prescribed application documents are incomplete.
4
Cases where the subject of the disclosure request does not correspond to disclosable personal information.
5
Cases where there is a risk of harming the life, body, property, or other rights and interests of the individual or a third party.
6
Cases where there is a risk of significantly impeding the proper execution of our business operations.
7
Cases where it would result in a violation of other laws and regulations.
7
Security Control Measures for Personal Information Protection

[Establishment of Organizational Structure]
[1]
We have established an organization to protect personal information by clarifying the necessary roles, responsibilities, and authorities.
[2]
We have appointed a Personal Information Protection Manager and a Personal Information Protection Audit Manager from within our organization.
[3]
We have established a communication system for emergencies, incidents, and accidents involving the leakage, loss, or damage of personal information to ensure a prompt response.
[4]
We will supervise contractors that handle personal information to ensure that personal information is protected and handled appropriately.
[5]
We have established regulations regarding handling methods and penalties for each business process that handles personal information, such as acquisition, use, provision, and disposal/erasure, and conduct regular reviews.
[6]
We identify legal regulations related to personal information, evaluate their impact, and review and revise our systems and structures as necessary.
[Regular Inspections and Audits]
[1]
To confirm the suitability and effectiveness of our personal information protection, we regularly conduct self-inspections, internal audits, and, when necessary, audits by external organizations.
[Education and Awareness]
[1]
We obtain a confidentiality pledge from all employees involved in the handling of personal information.
[2]
We provide regular training to all employees involved in the handling of personal information.
[Response to Leakage, Loss, Damage, etc.]
[1]
We have established control measures to protect personal information from leakage, loss, damage, etc.
[2]
We have established control measures to protect personal information from unauthorized access, etc.
[3]
We have established human, physical, and systematic control measures to protect personal information.
[Understanding of the External Environment]
[1]
We implement security control measures after understanding the systems for the protection of personal information in each country where personal data is stored.
8
About the Accredited Personal Information Protection Organization

Japan Institute for Promotion of Digital Economy and Community (JIPDEC)
Accredited Personal Information Protection Organization Secretariat
 TEL:03-5860-7565
 FreeCall:0120-700-779
9
Contact Point for Complaints and Inquiries Regarding the Handling of Personal Information

Contact Person: Representative Director, Ryojiro Takahashi
Phone: 03-5843-3750
FAX: 03-5843-3752
Mail: contactrq@rq-inc.com
(Reception Hours: 10:00 AM - 5:00 PM / excluding Saturdays, Sundays, and public holidays)

For requests and inquiries.

Contact Us
Request Inc.
14F Rise Arena Bldg.
4-5-2 Higashi-Ikebukuro, Toshima-ku,
Tokyo 170-0013, Japan
TEL: 03-5843-3750 FAX: 03-5843-3752